Osta lippu
Takaisin

Muutoksia pal­ve­lu­nu­me­rois­sam­me 19.7. alkaen

VR Asiakastuki palvelee tästä päivästä lähtien uudessa numerossa ja uusi esteettömän matkustamisen palvelunumero on aloittanut toimintansa. Samalla asiakas- ja yrityspalvelunumeroihin tuli pieniä hintamuutoksia.

VR Asiakastuki

  • Asiakastuen uusi numero on 0100 3232.
  • Puhelun hinta on jatkossa 6 senttiä/min ja jonotus on maksullinen.
  • Asiakastuessa voit muuttaa ja peruuttaa lippuja, saat tietoa junien kulusta häiriötilanteissa sekä apua itsepalvelukanavien käyttöön.
  • Sarjalippujen paikavarauksissa palvellut numero lopetetaan ja paikanvarauksen voi tehdä jatkossa soittamalla asiakastukeen. Paikavarauksen voit tehdä näppärästi itse myös suoraan VR Matkalla -sovelluksessa.
  • Numero palvelee ma-pe 5-22, la-su 7-22

Esteettömän matkustuksen palvelunumero

  • Esteettömään junamatkustukseen liittyvissä asioissa palvelee uusi numero 0800 188822.
  • Numero on maksuton.
  • Voit ottaa yhteyttä numeroon mm. avustuspalvelun tilauksessa ja vammaismatkustajan matkan neuvonnassa.
  • Numero palvelee ma-pe 5-22, la-su 7-22

VR Asiakaspalvelu

  • VR Asiakaspalvelunumero palvelee tutussa numerossa 0600 41900.
  • Puhelun hinta on 2 € /vastattu puhelu.
  • Asiakaspalvelusta voit ostaa lippuja ja tiedustella aikatauluja ja hintoja.
  • Numero palvelee ma-pe 5-22, la-su 7-22

VR Yritysasiakaspalvelu

  • VR Yritysasiakaspalvelun palvelee tutussa numerossa 0600 19955.
  • Puhelun hinta on 2 € /vastattu puhelu.
  • Numero palvelee ma-pe 5-22, la-su 7-22

Muuttuneista numeroista on ohjaus uusiin numeroihin.

Lisää ajankohtaista

Ajankohtaista

Julkaisemme syksyn päiväjunat myyntiin 25.10. asti

Julkaisemme huomenna tiistaina 18.2. päiväjunaliput myyntiin ajalle 11.8.–25.10.2025. 

Ajankohtaista

Pilotoimme kehokameroita VR:n lähiliikenteessä

VR:n lähijunaliikenteessä turvallisuuden tunne on asiakastutkimusten perusteella erittäin hyvällä tasolla ja junamatkustaminen koetaan turvalliseksi. Esimerkiksi uusimman, vuoden alussa toteutetun, asiakastyytyväisyyskyselyn mukaan turvallisuudentunne lähijunissamme sai arvosanan 4,5 asteikolla 1-5. Yksittäisten häiriötilanteiden ennaltaehkäisemiseksi ja selvittämiseksi VR:n omassa lähijunaliikenteessä pilotoidaan kevätkaudella konduktöörien kehokameroita.

Kolme talvivaatteisiin pukeutunutta matkustajaa kävelee kameraa katsoen Tampereen rautatieaseman laiturilla. Taustalla InterCity-juna liikkuu raidetta pitkin kohti Helsinkiä. Himmennetyn kuvan päällä otsikkona on "POW x VR: Kestävän talvimatkailun opas".

Ajankohtaista

Uusi VR:n ja POWin laatima Kestävän talvimatkailun opas auttaa tekemään kestäviä matkustusvalintoja

Matkakohteen sijainnin sekä matkustustavan valinnalla voi vaikuttaa olennaisesti matkustamisen aiheuttamaan päästökuormaan. VR:n ja Protect Our Winters (POW) Finlandin tuore kysely osoittaa, että monet talvilomailijat eivät vielä tiedosta valintojensa vaikutusta päästöihin. Uusi VR:n ja POWin yhdessä laatima Kestävän talvimatkailun opas auttaa tekemään kestäviä matkustusvalintoja.