Yritysliput
Yrityskäyttäjille räätälöidyt lipputuotteet
Tarjoamme yrityksille valikoiman lipputuotteita, joista löytyy ratkaisut erilaisiin matkustustarpeisiin. Muutokset ja peruutukset ovat joustavia, ja liput sekä kuitit pysyvät hyvässä tallessa Omat liput -osiossa. Lippuostokset hoituvat näppärästi tällä sivustolla joko verkkokaupan maksutavoilla tai laskutettuna.
Yritysasiakkaille on saatavilla kolme eri lippuvaihtoehtoa
Kertalippu
- Paikka Eko-luokassa.
- Matkan muutokset ja peruutukset maksullisia.
- Voit lisätä maksullisen peruutusturvan matkaasi.
- Voit myös ostaa pienellä lisämaksulla paikan Ekstra-luokkaan tai ravintolavaunun yläkertaan.
Kertalippu Jousto
- Paikka Eko-luokassa.
- Muutosmaksu sisältyy hintaan, emme siis veloita matkustusajankohdan muutoksesta muutosmaksua.
- Peruutusturva sisältyy hintaan. Jos peruutat lipun, veloitamme vain peruutusmaksun.
- Vain yritysasiakkaillemme.
Yrityslippu
- Paikka Ekstra-luokassa tai ravintolavaunun yläkerrassa.
- Muutosmaksu sisältyy hintaan, emme siis veloita matkustusajankohdan muutoksesta muutosmaksua.
- Peruutusturva sisältyy hintaan. Jos peruutat lipun, veloitamme vain peruutusmaksun.
- Vain yritysasiakkaillemme.
Kun tarvitset lippuja
- Kirjaudu sisään sivun yläosasta yritystunnuksillasi.
- Liput ja kuitit ovat aina varmassa tallessa käyttäjilisi Omat liput -osiossa. Siellä voit myös muokata tai peruuttaa lippuja ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa.
- Voit maksaa kortilla (debit tai credit) sekä sopimuksen mukaan laskulla. Myös tilauskohtainen lasku onnistuu.
- VR-tilin luominen on mahdollista yli 13-vuotiaille henkilöille.
Helppoa matkanhallintaa
Tarjoamme yritysasiakkaillemme luottokorttimaksun lisäksi laskutusmahdollisuuden, ja ReceiptHero-sovelluksen avulla voit siirtää korttimaksujen kuitit digitaalisesti matkalaskuohjelmiin.
Tietoa lipuista yritysasiakkaillemme
Voit katsoa täältä yksityiskohtaisemmat tiedot yritysasiakkaiden lipuista.
Tietoa Kertalippu Joustosta
Kertalippu Jousto on tarjolla vain yritysasiakkaillemme.
- Paikka sijaitsee Eko-luokassa.
- Hinnan näet matkahaun kautta.
- Muutosmaksu sisältyy hintaan, emme siis veloita matkustusajankohdan muutoksesta muutosmaksua.
- Muutokset lippuun täytyy tehdä ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Jos matkaan sisältyy junan vaihto, muutokset tulee tehdä ennen koko matkan alkua. Huomaathan, että lippuun merkittyä matkareittiä tai matkustussuuntaa ei voi muuttaa.
- Jos vaihdat lipun kalliimpaan junavuoroon, hinnan erotus peritään muutoksen yhteydessä. Erotusta edullisempaan lippuun ei hyvitetä.
- Lisäpalvelut (esim. polkupyöräpaikka) siirtyvät saatavuuden mukaan eikä niitä hyvitetä erikseen.
- Peruutusturva sisältyy hintaan. Jos peruutat lipun, veloitamme vain peruutusmaksun.
- Lippujen muutos ja peruutus onnistuu ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa itsepalveluna, kirjaudu sisään yritystunnuksillasi ja muokkaa lippujasi Omat liput -osiossa. Muutokset ja peruutukset voi tehdä myös asiakaspalvelumme kautta, palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55 (2,03 €/vastattu puhelu + pvm).
- Voit ostaa Kertalippu Jouston vr.fi-sivustolta tai asiakaspalvelustamme, palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55 (2,03 €/vastattu puhelu + pvm).
Tietoa Yrityslipusta
Yrityslippu on tarjolla vain yritysasiakkaillemme.
- Yrityslipulla voit valita paikan Ekstra-luokasta, Avataan uudessa välilehdessä tai ravintolavaunun yläkerrasta., Avataan uudessa välilehdessä Lipun alkaen -hintaan sisältyy oletuksena paikka Ekstra-luokassa, jossa vieressä on toinen istuinpaikka.
- Hinnan näet matkahaun kautta.
- Muutosmaksu sisältyy hintaan, emme siis veloita matkustusajankohdan muutoksesta muutosmaksua.
- Muutokset lippuun täytyy tehdä ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Jos matkaan sisältyy junan vaihto, muutokset tulee tehdä ennen koko matkan alkua. Huomaathan, että lippuun merkittyä matkareittiä tai matkustussuuntaa ei voi muuttaa.
- Jos vaihdat lipun kalliimpaan junavuoroon, hinnan erotus peritään muutoksen yhteydessä. Erotusta edullisempaan lippuun ei hyvitetä.
- Lisäpalvelut (esim. polkupyöräpaikka) siirtyvät saatavuuden mukaan eikä niitä hyvitetä erikseen.
- Peruutusturva sisältyy hintaan. Jos peruutat lipun, veloitamme vain peruutusmaksun.
Lippujen muutos ja peruutus onnistuu ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa itsepalveluna, kirjaudu sisään yritystunnuksillasi ja muokkaa lippujasi Omat liput -osiossa. Muutokset ja peruutukset voi tehdä myös asiakaspalvelumme kautta, palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55 (2,03 €/vastattu puhelu + pvm).
- Voit ostaa Yrityslipun vr.fi-sivustolta tai asiakaspalvelustamme, palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55 (2,03 €/vastattu puhelu + pvm).
Tietoa sarjalipuista
Lapset (4–17-vuotiaat), opiskelijat ja eläkeläiset saavat alennusta sarjalipuista.
Kauko- tai VR:n lähiliikenteen sarjalipulle valittu reitti voi alkaa tai päättyä myös HSL-alueella. Jos matkustat vain HSL-alueen sisällä, osta silloin HSL:n lippu.
Kaukoliikenteen sarjalippu
- Voit ostaa vr.fi-sivustolta, VR Matkalla -sovelluksesta, asiakaspalvelusta tai asemien lipunmyynnistä 10 tai 30 matkan sarjalipun Eko-luokkaan ja lisämaksusta sarjalipun Ekstra-luokkaan. Ekstra-luokan sarjalipulla voi varata paikan myös ravintolavaunun yläkerrasta.
- Huomaathan, ettei Ekstra-luokan sarjalippua voi hyödyntää yöjunissa.
- Voit varata myös pyörätuolipaikan tai lisämaksusta paikan lemmikille tai pyörälle.
- Lisämaksusta saat myös varattua viereesi tyhjän paikan.
VR:n lähiliikenteen sarjalippu
- Säästät 20 % kertalipun hinnasta, kun käytät sarjalippua.
Kaukoliikenteen sarjalippu
- Varsinaista sarjalippua et voi muuttaa etkä perua.
- Voit perua sarjalipulta varaamaasi kaukoliikenteen matkan 30 min ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Lähiliikenteen matkaa ei voi muuttaa eikä peruuttaa.
- Voit perua matkan kirjautuneena tällä sivustolla tai VR Matkalla -sovelluksessa, käymällä VR:n palvelupisteessä tai soittamalla VR:n asiakastukeen.
- Jos haluat muuttaa sarjalipulta varattua matkaa, tulee uuden matkustusajankohdan olla myynnissä olevan varauskauden aikana. Matkaa ei voi varata varauskauden ulkopuolelle.
- Lisämaksulliset palvelut, esim. paikka Ekstra-luokasta tai tyhjä paikka vierestä, hyvitetään silloin, kun perut matkasi viimeistään 30 min ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Palautus onnistuu useimpien maksutapojen kohdalla suoraan käyttämällesi maksutavalle 5 pankkipäivän kuluessa. Jos maksun palautus ei onnistu suoraan, hoituu palautus asiakaspalvelumme kautta.
- Sarjalipulta käyttämättä jääneitä matkoja ei hyvitetä.
- Huom. Jos olet ostanut lippusi jälleenmyyjän kautta, olethan yhteydessä suoraan heihin muutoksien ja peruutusten suhteen.
VR:n lähiliikenteen sarjalippu
- Lähiliikenteen sarjalippua tai sen yksittäistä matkaa ei voi muuttaa eikä peruuttaa.
Kaukoliikenteen sarjaliput
- Eko-luokan 10 tai 30 matkan sarjalippuja voit ostaa ja käyttää kirjautumalla tälle sivustolle tai VR Matkalla -sovellukseen.
- Ekstra-luokan 10 tai 30 matkan sarjalipun voit ostaa kirjautumalla tälle sivustolle tai VR Matkalla -sovellukseen.
- Jos sinulla on VR:n tunnus, voit myös ostaa sarjalipun asiakaspalvelustamme tai VR:n palvelupisteeltä. Lippu löytyy kätevästi sivuston Omat liput -osiosta tai sovelluksesta.
VR:n lähiliikenteen sarjaliput
Voit ostaa ja käyttää 10 tai 30 matkan sarjalipun kirjautumalla tälle sivustolle tai VR Matkalla -sovellukseen. Lippu löytyy kätevästi sivuston Omat liput -osiosta tai sovelluksesta.
Voit ostaa 10 kpl sarjalippuja myös R-kioskilta ja asemien lippuautomaateilta. Näin saat lipun paperitulosteena.
Kaukoliikenteen sarjalippu
Muista varata matka kaukoliikenteen sarjalipulta ennen junan aikataulunmukaista lähtöä.
- Sarjalipun matkan varaus toimii kuten paikanvaraus.
- Vr.fi-sivustolla ja VR Matkalla -sovelluksessa sinun pitää kirjautua palveluihimme varataksesi matkan.
- Voit varata sarjalipulta matkan myös soittamalla VR:n asiakastukeen 0100 3232 (hinta 0,06 €/min + mpm/pvm). Lähetämme matkalipun sähköpostiin.
- Kun olet varannut sarjalipulta matkan, saat matkalipun, joka pitää näyttää lipuntarkastuksen yhteydessä.
- Jos et ole varannut matkaasi sarjalipulla ennen junaan siirtymistä, on sinun ostettava uusi lippu konduktööriltä.
- Loppuunmyytyyn junaan ei voi varata sarjalipulta matkaa.
- Sarjalipun matkat pitää varata ja käyttää lipun voimassaoloaikana.
- Jos haluat muuttaa sarjalipulta varattua matkaa, tulee uuden matkustusajankohdan olla myynnissä olevan varauskauden aikana. Matkaa ei voi varata varauskauden ulkopuolelle.
- Sarjalippujen yksittäisten matkojen jälleenmyynti kaupallisiin tarkoituksiin ei ole sallittua. Mikäli sarjalippua käytetään ehtojen vastaisesti, on VR:llä oikeus mitätöidä sarjalippu.
Huomaathan, että et voi varata etkä noutaa kaukoliikenteen sarjalipun matkoja R-kioskilla, Matkahuollossa ja sen asiamiespisteissä tai matkatoimistoissa.
VR:n lähiliikenteen sarjalippu
Muista ottaa matka käyttöön ennen junaan siirtymistä.
- Sarjalipulta varattu matka on voimassa 2 tuntia.
- Paperinen sarjalippu pitää leimata junan eteisessä sijaitsevassa oranssissa leimauslaitteessa, kun siirryt junaan.
- Sarjalipun matkat pitää käyttää lipun voimassaoloaikana.
Tietoa kertalipusta
Kertalippu on myynnissä sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille.
Tutustu kertalippuunLippujen osto ja muutos
- Sen lisäksi, että voit ostaa lippusi vr.fi-sivustolta, voit myös soittaa meille ja autamme sopivan lipun valitsemisessa ja ostamisessa. Palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55, 2,03 € / vastattu puhelu + pvm.
- Muutoksia suunnitelmissa? Lippusi ovat hyvässä tallessa vr.fi-sivuston Omat liput -osiossa. Sieltä löydät myös lippujen kuitit. Voit muuttaa lippuja Omat liput -osiossa minuuttia ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Myös lippujen peruutus onnistuu kirjautuneena Omat liput -osion kautta.
- Lippujen jakaminen onnistuu helposti heti ostamisen jälkeen lipussa olevan linkin kautta.
- Kaikilla matkustajilla on lipuissa sama viitetieto, mutta voit muokata yksittäisten matkustajien viitetietoja vielä kaksi tuntia ostosten jälkeen Omat liput -osion kautta.
- Lippujen maksutavaksi on tarjolla korttimaksu (sekä debit että credit), verkkopankki tai mahdollinen sopimuksen mukainen laskutus.
- Jos haluat, voit hoitaa muutokset ja peruutukset myös asiakastukemme kautta. Katso asiakastuen yhteystiedot, Avataan uudessa välilehdessä.
Asiakastiedot ja laskutus
- Kaipaatko apua sopimus- tai laskutusasioissa? Palvelemme sinua sähköpostitse arkisin: businesstravel@vr.fi
- Kerrothan sähköpostissa nimesi, sähköpostisi, puhelinnumerosi, yrityksen nimen ja mahdollisen asiakasnumeron, niin saamme nopeasti asiasi hoidettua.