Har du problem att logga in?
Om du har problem med att logga in på VR Matkalla -appen, beror det oftast på ett fel i inställningarna. Kontrollera inställningarna för både Android och din standardwebbläsare. Nedan finns instruktioner för hur du kontrollerar dina inställningar.
Kontrollera dina allmänna Android-inställningar
Kontrollera inställningarna på din Android-telefon. Så här gör du för att göra det:
Inställningar -> Appar -> VR Matkalla -> Öppnar som standard -> Öppna länkar som stöds: klicka för att välja
Kontrollera inställningarna i din webbläsare
Du kommer alltid att logga in på VR Matkalla -appen via en webbläsare och det är därför viktigt att du kontrollerar inställningarna i din webbläsare. Klicka nedan för instruktioner för din webbläsare.
Om du använder Samsung Internet, kontrollera inställningarna i din webbläsare. Gör följande:
Samsung Internet -> Inställningar -> Användbara funktioner -> Öppna applänker i webbläsaren -> Stäng av
Om du använder Microsoft Edge, kontrollera dina webbläsarinställningar. Gör så här:
Edge -> Inställningar -> Sekretess, säkerhet och tjänster -> Blockare öppning av externa appar -> Av
När du loggar in för första gången frågar Edge om en extern app ska öppnas; tryck på ”Kom ihåg mitt val” och ”Öppna externa appar”.
Om du använder Firefox ska du kontrollera inställningarna i din webbläsare. Gör så här:
Firefox -> Inställningar -> Öppna länkar i appar -> Alltid -> Fråga innan du öppnar
Om du använder DuckDuckGo ska du kontrollera inställningarna i din webbläsare. Gör så här:
DuckDuckGo -> Inställningar -> Behörigheter -> Öppna länkar i appar -> Alltid / Fråga varje gång
Våra andra tips
Om det inte hjälpte att kontrollera webbläsarens inställningar, prova ännu dessa lösningar.
- Rensa webbläsarens surfhistorik och cookies.
- Försök att logga in via en annan kanal. Om du redan har provat VR Matkalla-appen, försök att logga in på vr.fi. Om inloggningen på vr.fi inte fungerade, prova att logga in via VR Matkalla-appen.
- Skriv in din e-postadress och ditt lösenord manuellt – kopiera och klistra inte in dem. Vid kopiering och inklistring kan ett osynligt mellanslag råka följa med, vilket kan göra att inloggningen misslyckas.
- Klicka bara en gång på länken för att återställa lösenordet. Endast den senaste länken för lösenordsåterställning är aktiv och fungerar.
- Försök att byta lösenord i en annan webbläsare.
Har du fortfarande problem med att logga in?
Om du följer instruktionerna och fortfarande inte kan logga in i VR Matkalla, vänligen kontakta vår kundservice.
Kundservice